Stichting Trijntje Lakeman Ontmoet, verbind, inspireer, bewustzijn, leren van en met elkaar

Welkom!

Welkom op de website van de Stichting Trijntje Lakeman.

Trijntje Lakeman was de echtgenote van Jan Boon, reder in De Rijp. Als enige erfgenaam van het familiekapitaal bepaalde Jan Boon dat na zijn dood uit zijn vermogen een fonds moest worden gesticht om de werkloosheid en armoede in De Rijp te bestrijden. Uit zijn nalatenschap werd de Maatschappij tot bevordering van Nijverheid in De Rijp opgericht. Naast de Maatschappij wordt in 1969 de Stichting Jan Boon opgericht.
Ook nu nog steeds worden met deze stichting sociale en culturele projecten ondersteund.

Met deTrijntje Lakeman stichting proberen wij meer cultuur  in De Rijp en in het bijzonder in de doopsgezinde vermanig te krijgen.
waar we samen zijn en plezier willen delen in al onze projecten.

En dan nu Trijntje....

Stichting Trijntje Lakeman heeft als doel het verbinden
                                                                                                                                                      en inspireren van mensen, door met en van elkaar te leren.
                                                                                                                                   We hebben een inspirerend programma opgesteld met verschillende activiteiten
                                                                                                                                                          De ene keer zal muziek een belangrijk thema zijn,
                                                                                                                                                         een andere keer wordt er een lezing georganiseerd.
                                                                                                                                                           Ons uitgangspunt is: inspiratie DOOR en VOOR elkaar!
                                                                                                                                                                   Heeft u een leuk, mooi, of goed idee?

Hopelijk ontmoeten we elkaar bij een van onze activiteiten!

Neem daarvoor een kijkje in onze agenda!